Författare Ämne: Vad vill män ha??  (läst 38395 gånger)

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2100
  • Affärsomdömen: 232
SV: Vad vill män ha??
« Svar #30 skrivet: måndag 26, mars 2012, 12:33:06 »

Försiktigt alang. Vi vill inte ha något personangreppskrig i detta forum.
/mega_n (Moderator)

« Senast ändrad: måndag 26, mars 2012, 12:42:19 av mega_n »

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #31 skrivet: måndag 26, mars 2012, 13:18:09 »
Hmm får fundera på era svar...

känner nog ingen tjejkompis som inte har haft ons... :o

Ja det säger ju något om vad dina tjejkompisar bör etiketteras med för titel.

alang, jag har överseende med att alla människor har olika värderingar, men måste ändå säga att din kvinnosyn är riktigt unken. Om du nedvärderar kvinnor som haft fler än två sexpartners i sitt liv så stämplar du troligen större delen av den vuxna kvinnliga befolkningen. Fint så, det är inte mitt problem. Det känns snarare som att det är du som är osäker på dig själv om du har valt att ha så restriktiva preferenser?

Tänk om hen här har haft "ons" eller fler än två sexpartners och nu känner sig som en usel människa och tror hon gjort något fel, allt för att du vill "etikettera en passande titel"?

Jag kan hålla visserligen hålla med om att antalet sexpartners delvis kan peka på omdömet, men om man varit singel under lång period och haft olika sexpartners? Som tonåring eller ung vuxen, hur ovanligt är det då med dåligt omdöme? Fri vilja?

Jag tänker inte få dig att ändra din åsikt, men tycker det är synd att du troligen går miste om många fina kvinnor pga dina höga krav. Får hoppas att de inte ställer samma krav på dig om du inte kan leva upp till dem.

Utloggad alang

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 430
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #32 skrivet: måndag 26, mars 2012, 13:21:53 »
Är medveten om att det blev fel ton på mitt inlägg, nedvärderar inte alls kvinnor egentligen, på vikingatiden och förr så har det ju alltid funnits konkubiner så det är klart att kvinnor har rätt att vara lössläppta, däremot faller det inte inom mina preferenser.  :)

Men jag står fast vid mina preferenser och att jag anser att det är väldigt tråkigt och degenerativt för samhället med en sjunkande sexualmoral, och tror även att kvinnor mår dåligt av att ha sexuella kontakter utanför förhållanden, vilket väldigt mycket pekar på.
« Senast ändrad: måndag 26, mars 2012, 13:25:02 av alang »

Utloggad hen

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 169
« Svar #33 skrivet: måndag 26, mars 2012, 14:06:38 »
och för män är det okej att ligga runt? mmm okey??

« Senast ändrad: måndag 26, mars 2012, 20:47:51 av MrLibertad »

Utloggad alang

• Palladiummedlem
« Svar #34 skrivet: måndag 26, mars 2012, 14:08:45 »
och för män är det okej att ligga runt? mmm okey??

-Nej, det är det självklart inte, det är också förstörande för samhällsmoralen. Dock är det ju traditionellt så att det fick mycket mer långtgående konsekvenser för kvinnor att bli gravida etc, och därför hade de större anledning att inte vara sexuellt lössläppta.
« Senast ändrad: måndag 26, mars 2012, 20:48:12 av MrLibertad »

Utloggad hen

• Silvermedlem
« Svar #35 skrivet: måndag 26, mars 2012, 14:10:02 »
TUR ATT DET FINNS KONDOM DÅ

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #36 skrivet: måndag 26, mars 2012, 14:13:38 »

Utloggad alang

• Palladiummedlem
« Svar #37 skrivet: måndag 26, mars 2012, 14:19:57 »
Fast problemet ligger ju i att i och med införandet av en radikaliseringspolitik avseende sexualmoral avsett att bryta ner den konservativa värdegrund Sverige alltid har stått på i och med kristendomen av det (S)tatsbärande partiet och på så sett sexualisera hela befolkningen så har man skapat massor av problem för människor i kölvattnet av sexualiseringen av befolkningen.

Kvinnor som är lössläppta mår inte bra, vilket är dokumenterat då psykiskt ohälsa bland kvinnor har ökat i takt med sexualiseringen och likaså har skiljsmässostatistiken ökat i exakt samma takt. Sverige är väldigt extremt på dessa punkter och speciellt Svenska kvinnor blir drabbade av sin lössläppthet i form av att de mår dåligt av det. Införandet av tänket att Svensken jämför sin "frihet" i sexuella termer genom att kolla på andra länder som fortfarande har starka moraliska värderingar och därigenom se sig själva som "friare" för att sexualmoralen är nedbryten i Sverige.

Därför är också Sverige extremt inom skiljsmässostatistik. Kvinnor som lever lössläppta (oavsett om de gör det så för en kort period) blir väldigt olyckliga helt enkelt, och därför tycker jag synd om dem. De blir mindre feminina och känslokalla och kan därför inte känna lycka av att vara i ett familjeförhållande vilket leder till otrohet och skiljsmässa.

sisu

• Gäst
« Svar #38 skrivet: måndag 26, mars 2012, 15:04:46 »
Vad spännande med en traditionalist, du kan inte känna dig hemma i dagens Sverige?

Tänker man bo kvar så är det nog bra att anpassa sig som hen och hennes vänner, annars är det nog lika bra att lämna, de gillar nämligen inte folk som inte håller med i Sverige. Speciellt inte om de sedan säger det högt :)

Några tips:
Invandring
Feminism/Genus
Homofrågor
Sexualmoral
Alkoholkultur

Bör ICKE diskuteras på kritiska sätt i Sverige, då får man med få undantag stora och långtgående problem.

Med vänliga hälsningar

Sisu

Utloggad skrotpeter

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 219
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #39 skrivet: måndag 26, mars 2012, 16:37:00 »

Skulle vara intressant att höra vad Alang tror kvinnor vill ha.

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2100
  • Affärsomdömen: 232
« Svar #40 skrivet: måndag 26, mars 2012, 18:16:36 »
Jag skulle gissa att alangs värderingar inte är typiskt svenska. Om man gissar utgående ifrån aliaset kanske det snarare är Indiska värderingar vi hör. Inget fel i det, men troligen mycket ovanligt i dagens Sverige.

I det traditionella Asien hör man också just liknande värderingar att kvinnan är "worn-out" ifall de haft mer än 2-3 partner även om det varit äktenskap etc.

Det finns ju i dessa länder även andra sedväljor som vi inte har här som "dowry", "bride gift" etc.
Där betalar brudgummen en summa till bruden/brudens familj som en försäkring och för att se så att han menar allvar och kan försörja bruden. Denna sedvänja förutsätter dock normalt att bruden är oskuld vilket förstärker kraven på kyskhet och ingen sex innan äktenskap.

/H

Utloggad hen

• Silvermedlem
« Svar #41 skrivet: måndag 26, mars 2012, 19:05:57 »
I asien är det också väldigt vanligt att se kvinnan som bara ett objekt, antingen är kvinnan en mamma elr en hora...

Människor har alltid haft sex och kommer alltid ha sex. Att tro att vi var pryda på 1800 är att tro fel. Eller med superiet, faktum är att folk söp något så jävligt förr.

Och sisu, klaga inte på sverige när finland är lika "genus". Typiskt lillebrorkomplex
« Senast ändrad: måndag 26, mars 2012, 20:49:27 av MrLibertad »

Utloggad hen

• Silvermedlem
« Svar #42 skrivet: måndag 26, mars 2012, 19:13:13 »
Hmm får fundera på era svar...

känner nog ingen tjejkompis som inte har haft ons... :o

Ja det säger ju något om vad dina tjejkompisar bör etiketteras med för titel.

Varför skriver du i min tråd om du tycker att jag är en slampa? Du vågar bara inte säga det rakt ut.

sisu

• Gäst
« Svar #43 skrivet: måndag 26, mars 2012, 19:16:16 »
I asien är det också väldigt vanligt att se kvinnan som bara ett objekt, antingen är kvinnan en mamma elr en hora...

Människor har alltid haft sex och kommer alltid ha sex. Att tro att vi var pryda på 1800 är att tro fel. Eller med superiet, faktum är att folk söp något så jävligt förr.

Och sisu, stick o brinn. Klaga inte på sverige när finland är lika "genus". Typiskt lillebrorkomplex

Om du på allvar vill diskutera några av de "tabun" mer grundligt så föreslår jag att du startar en ny tråd. Jag lovar att jag kommer delta med liv och lust i samtalet.

Finland har helt riktigt "hän" i språket istället för han/hon men detta gör inte landet lika "genus" som Sverige. I Finland är exempelvis inte genus obligatoriska ämnen i alla universitetsutbildningar. I Kina har de marxism-leninism som obligatorium i alla utbildningar, i Sverige är det genus.

För att förstå vilket experimentland fullt av extremister som Sverige faktiskt är hänvisar jag fortfarande till följande undersökning:
http://www.worldvaluessurvey.org/wvs/articles/folder_published/article_base_54

För att vidare info om genusbiten så hänvisar jag till den norska serien som fick Norge att mer eller mindre lägga ner sin genusförskning "Hjernevask".

Önskar dig i övrigt en riktigt trevlig kväll hen :)

« Senast ändrad: måndag 26, mars 2012, 19:27:10 av sisu »

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
Vad vill män ha??
« Svar #44 skrivet: måndag 26, mars 2012, 19:24:54 »
Forumreglerna gäller även fast sektionen heter ordet är fritt.

Styr upp diskussionen, alla har sin åsikt och inga påhopp, redigera era poster om det behövs.

Nära att den här sektionen stängs kan jag säga.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

[Säljes]: Guld 10 kr Oscar II från 1874 by Mange
Igår kl. 18:50

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by Guld24K
Igår kl. 16:48

Irankriget by gbz
Igår kl. 13:54

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by mega_n