Författare Ämne: Bästa Silver Bullion?  (läst 4089 gånger)

Inloggad hundringen

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 333
  • Affärsomdömen: 5
SV: Bästa Silver Bullion?
« Svar #15 skrivet: torsdag 22, februari 2018, 20:14:15 »
Priset gäller dock bars om du köper 20 eller 25 stycken beroende på mynt så antar att det är priset per rör. Fortfarande bra pris dock.

Om man köper bullion, och framförallt om man har tänkt beställa från någonstans utanför Sverige, så är det väl oftast inte så meningsfullt att köpa färre mynt än ett helt rör ändå, så det känns ju inte som en alltför begränsande faktor.

Jag personligen har plockat ihop flera olika sorter istället för att köpa 20 av samma sort men smaken är som baken.

Inloggad Ritva

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 80
  • Affärsomdömen: 3
SV: Bästa Silver Bullio
« Svar #16 skrivet: torsdag 12, april 2018, 16:09:06 »
Jag har låst in mig på Kangaroos eller maples i fortsättningen eftersom de är så populära i Europa och går hursomhelst hos ex. tavex. Undrar dock om Kangaroos, de där räfflorna på mynten ser ut att kunna skava mot varandra. Är det någon som kan säga om så är fallet eller om ringen har hög nog profil. Det verkar som att vissa handlare bryr sig en del ändå om skicket på buillonmynt ändå och letar skavanker beroende på dagsform.

Ska bli intressant att se om rcm verkligen fått bort milkspots på sina 2018 mynt som utlovat men time will tell

Inloggad I_am_mine

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 536
  • Affärsomdömen: 7
« Svar #17 skrivet: torsdag 12, april 2018, 18:19:21 »
På kort sikt får jag nog säga Queens beast med tanke på dess utveckling men på längre sikt så är det bara köpa vikt och det som är mest prisvärt och lättast att likvidera, typ ASE, Maple, Philharmonica och Kangaroo. Jag brukar köpa det som dyker upp till bäst pris av dessa

Inloggad Ritva

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #18 skrivet: torsdag 12, april 2018, 19:03:39 »
Jo, jag tänker också QB på kort sikt men funderar mest på att maples och Kangaroos toppar säljlistorna på tyska/belgiska handlare och borde vara överlag mest gångbara. Nu borde iofs. Perth mint ha kollat detta med räfflor innan men mest nyfiken om någon märkt av det problemet eller kan avfärda det.

Inloggad I_am_mine

• Guldmedlem
« Svar #19 skrivet: torsdag 12, april 2018, 19:37:26 »
Jag hade köpt kangaroos för vikten och inte brytt mig så mkt om lite skav till skillnad från mina QB som jag har i kapslar för att sälja med premium en dag.

Jag har tyvärr inte haft mina kangaroos så länge att jag kan märka något särskilt på dom.

Inloggad Ritva

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #20 skrivet: torsdag 12, april 2018, 19:52:25 »
Om du tänkt sälja QB med lite vinst som jag så kolla shadow stacks senaste video på tuben. Jag vet inte om allt stämmer men han jämför sina lejon mot drakar och på sex månader hade det tydligen blivit märkbara skillnader på myntens skick beroende på hur han förvarade dem.

Inloggad I_am_mine

• Guldmedlem
« Svar #21 skrivet: torsdag 12, april 2018, 20:18:38 »
Om du tänkt sälja QB med lite vinst som jag så kolla shadow stacks senaste video på tuben. Jag vet inte om allt stämmer men han jämför sina lejon mot drakar och på sex månader hade det tydligen blivit märkbara skillnader på myntens skick beroende på hur han förvarade dem.

Ja jag såg den, jag har inte så många att jag förvarar i tub utan har mina med resten av min stack men jag har 2st model större silica gel grunkor tillsammans med min stack, dessa kan man återanvända genom att torka ur dom i ugnen

Inloggad Ritva

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #22 skrivet: torsdag 12, april 2018, 22:30:11 »

Ja jag såg den, jag har inte så många att jag förvarar i tub utan har mina med resten av min stack men jag har 2st model större silica gel grunkor tillsammans med min stack, dessa kan man återanvända genom att torka ur dom i ugnen

Ok, innan jag såg den videon tyckte jag att det var lite over the top men det verkar faktisk spela roll, särskilt om man vill vinstmaximera på premium. Får slänga in någon I mina tuber.

Inloggad Birka

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1418
  • Affärsomdömen: 30
« Svar #23 skrivet: fredag 13, april 2018, 11:17:59 »
Det finns ju olika aspekter på det här med att köpa och samla pm. En del sitter ju med hundratals ugglor och kängurus. Säkert bästa sätt om profiten är viktigast men inte så kul att ta fram och titta på kanske.
Själv köper jag gärna som jag tycker vackra och snygga mynt. De kostar ju ofta lite mer men skänker mycket glädje. QB, särskilt 10 oz är ju både snygga och billiga så det känns som en hit. Bara det nu inte blir milky spots på dem.

Inloggad Ritva

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #24 skrivet: söndag 15, april 2018, 23:21:38 »
Det finns ju olika aspekter på det här med att köpa och samla pm. En del sitter ju med hundratals ugglor och kängurus. Säkert bästa sätt om profiten är viktigast men inte så kul att ta fram och titta på kanske.
Själv köper jag gärna som jag tycker vackra och snygga mynt. De kostar ju ofta lite mer men skänker mycket glädje. QB, särskilt 10 oz är ju både snygga och billiga så det känns som en hit. Bara det nu inte blir milky spots på dem.

Sant och jag hamnar nog någonstans mittemellan. Hade jag haft pengarna här och nu så hade jag köpt en monsterbox och typ ett investeringspaket från tavex och stoppat undan och gått vidare med andra sätt att spara/investera. Jag är inte samlare på något sätt men det hjälper onekligen att leta serier och olika intressanta motiv på resan mot tillfredsställande vikt. Att köpa ett standard rör varje månad har inte riktigt fungerat för mig och därför rör sig stacken hela tiden. Däremot är jag lite nojig i allmänhet och vill ändå tro och hoppas att jag kan sälja av så snabbt som möjligt när det är dags.

Inloggad Ritva

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #25 skrivet: måndag 16, april 2018, 18:30:59 »

Och där gick en beställning på en griffin 10oz iväg ändå  :) Den hade till skillnad från 2unz inte dragit iväg i premium ännu. Får se om den kommer följa lejonets prisstegring.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Månadsblogg över ett års ackumulering av PM by Ritva
Idag kl. 13:54

Nybörjarfråga om svenska mynt; Oscar ii by august
Idag kl. 12:46

SÄLJES: 12 x half sovereign och 2 x 20FR Schweiz by Micromax
Igår kl. 11:58

Boliden silvertackor 2 st 1 kg, 1/2 kg, 1/4 kg, 10 st Heraeus 1 kg säljes by RemusTh
Igår kl. 11:43

American Silver Eagle 1 oz 2016 by Birka
lördag 21, april 2018, 20:58:31

Riksbanken by Birka
lördag 21, april 2018, 19:50:00

Guldtacka från atelje Te Boon by K
lördag 21, april 2018, 17:48:33

Guldtackor Pamp suisse 5/10gram - krugerrand 1/4oz by Ritva
lördag 21, april 2018, 13:39:23

Glint - App för valutor och guld by I_am_mine
fredag 20, april 2018, 12:26:45

Western union för handel mot utlandet - erfarenheter? by Ritva