Helt klart kommer någon att få en rejäl hårklippning. Oavsett vad som händer efter helgen så kommer det förr eller senare. Tidernas bailin / bailout... Dock är ju DB egentligen för stor. Vad ska centralmakten hitta på? Massiva stödköp av olika slag. Bra för gulder isf...
Kanske blir det Department of justice som backar från 14 miljarder dollar till en betydligt lägre bötessumma 5,4 miljarder dollar?
DB behöver komma ut med nyheten att man nått en överenskommelse med DOJ innan handeln åter öppnar, annars kommer det sannolikt en ny säljvåg efter helgen.
DB kommenterar ingenting nu vilket de givetvis hade gjort om det hade haft en klar överenskommelse.
Aktien har återhämtat sig lite pga ryktet. Tråkigt hahah. Detta började ju kännas lite spännande

.
Det involverar förvisso alltid mänskligt lidande men skadorna och felinvesteringarna blir ju bara värre ju längre vi väntar.
Egentligen så är det ju löjligt. Vi talar om bötesbelopp som egentligen är på små belopp i sammanhanget för en av världens största banker ? Bankens aktiekurs borde inte stå och falla med detta. Det visar ju att boten bara är droppen som får bägaren att rinna över för den problemtyngda banken med en osannolik derivatexponering.
Ganska kul film med Hitler som säger nej till DOJ´s böter hahah
Har hört olika bud, är handeln öppen på måndag i Tyskland eller inte ?
Fascinerande att boten som det nu handlar om vad jag förstår är härrör till förra finanskrisen. Hur många är kvar i DB i ledande positioner av de som var med när det begav sig ? Har inte de redan lämnat skutan med fickorna fulla ?