Författare Ämne: Deutsche Bank i trubbel  (läst 15672 gånger)

Utloggad cyber

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 866
  • Affärsomdömen: 10
SV: Tyskland
« Svar #15 skrivet: fredag 30, september 2016, 16:35:43 »
Kanske. Jag är inte helt insatt i hur det går till, kanske vill man att större investerare garanterar att teckna innan man sätter igång den processen. Har man inga starka ägare så är det säkert svårt. Men när små pajasbolag (typ som Anoto) kan göra nyemission efter nyemission så borde väl DB kunna hitta några riskvilliga..

Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Tyskland
« Svar #16 skrivet: fredag 30, september 2016, 21:15:33 »
När en bank vd påstår allt är bra vi är stabila mm mm.
Då drar man öronen åt sig.

Vem vet kanske det kommer någon form av bailout (in) i helgen.

Har köpt på mig lite extra AU inför helgen, vem vet men spännande är det så det förslår.
Vi verkar vara i det man ibland kallar för "the end game"

Utloggad Unmanipulatable

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
SV: Tyskland
« Svar #17 skrivet: fredag 30, september 2016, 21:27:15 »
Helt klart kommer någon att få en rejäl hårklippning. Oavsett vad som händer efter helgen så kommer det förr eller senare. Tidernas bailin / bailout...   Dock är ju DB egentligen för stor. Vad ska centralmakten hitta på?  Massiva stödköp av olika slag. Bra för gulder isf...



Kanske blir det Department of justice som backar från 14 miljarder dollar till en betydligt lägre bötessumma 5,4 miljarder dollar? 

DB behöver komma ut med nyheten att man nått en överenskommelse med DOJ innan handeln åter öppnar, annars kommer det sannolikt en ny säljvåg efter helgen.

DB kommenterar ingenting nu vilket de givetvis hade gjort om det hade haft en klar överenskommelse.

Aktien har återhämtat sig lite pga ryktet. Tråkigt hahah. Detta började ju kännas lite spännande :).   

Det involverar förvisso alltid mänskligt lidande men skadorna och felinvesteringarna blir ju bara värre ju längre vi väntar.

Egentligen så är det ju löjligt.   Vi talar om bötesbelopp som egentligen är på små belopp i sammanhanget för en av världens största banker ?  Bankens aktiekurs borde inte stå och falla med detta.     Det visar ju att boten bara är droppen som får bägaren att rinna över för den problemtyngda banken med en osannolik derivatexponering.




Ganska kul film med Hitler som säger nej till DOJ´s böter hahah


Har hört olika bud, är handeln öppen på måndag i Tyskland eller inte ?


Fascinerande att boten som det nu handlar om vad jag förstår är härrör till förra finanskrisen.   Hur många är kvar i DB i ledande positioner av de som var med när det begav sig ?   Har inte de redan lämnat skutan med fickorna fulla ?

Utloggad Guldfisken1000

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 15
  • Affärsomdömen: 0
SV: Tyskland
« Svar #18 skrivet: fredag 30, september 2016, 21:53:21 »

Ganska kul film med Hitler som säger nej till DOJ´s böter hahah


Jo den är roligt...Men hur seriöst är det om det är som han säger att DOJ förhandlar som en begagnad bil-försäljare....Vad ska man säga..Tyvärr har vi ju sett tidigare att staten däröver kan vara partiska och t.ex. avlyssna hemliga förhandlingar mm och kanske ge vidare informationen.

/guldfisken

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Idag kl. 16:36

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
Igår kl. 23:56

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23