Författare Ämne: Egon von Greyerz  (läst 953 gånger)

Utloggad Cash Is King

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 729
  • Affärsomdömen: 2
Egon von Greyerz
« skrivet: lördag 06, juni 2026, 01:12:29 »
Egon von Greyerz som är en säljare av tjänster vad gäller handel och förvaring av guld, silver och andra ädelmetaller talar om vikten att ha fysiska tillgångar med fokus på guld och silver i takt med att världens valutor tappar allt mer köpkraft genom inflation. Historien har hittills visat att alla renodlade fiat-valutor i slutändan tappar sin köpkraft allt mer med tiden vilket gör att de fungerar dåligt som värdebevarare.

GOLD WILL NOT GO UP IN THE NEXT 5-10 YEARS
https://www.youtube.com/watch?v=TBP_2e5HZdw
https://vongreyerz.gold/


Inloggad Stacker

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 331
  • Affärsomdömen: 2
SV: Egon von Greyerz
« Svar #1 skrivet: lördag 06, juni 2026, 11:28:43 »
Jo, jag har följt honom i många år men det är hela tiden samma budskap, som en repig skiva (för den som är så gammal och vet vad det är). Hela världen kommer att braka ihop och alla som inte har fysiskt guld och/eller silver (helst i hans valv) kommer att bli barskrapade och ekonomiskt utplånade. Det kanske stämmer, vem vet?

Tyvärr har det visat sig att när länder i Sydamerika klappar ihop ekonomiskt då och då så är guld & silver bland det sista folk värderar särskilt högt. Jag undrar om det blir så mycket annorlunda på global nivå?

Han vill ju som sagt sälja guldlagring i sitt schweiziska valv så det är inte så konstigt att han oavbrutet proklamerar världens nära förestående ekonomiska kollaps. Den kommer nog i sinom tid men varken han eller någon annan vet om det sker i morgon eller om tio år. Men det ser onekligen ganska illa ut för tillfället, med många problem som konvergerar samtidigt.

En lite kul detalj är att Egon är uppväxt i Sverige, eller åtminstone spenderat mycket tid här i början av livet. Undrar om han snackar svenska....

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 741
  • Affärsomdömen: 0
SV: Egon von Greyerz
« Svar #2 skrivet: lördag 06, juni 2026, 12:50:17 »
Jo, jag har följt honom i många år men det är hela tiden samma budskap, som en repig skiva (för den som är så gammal och vet vad det är). Hela världen kommer att braka ihop och alla som inte har fysiskt guld och/eller silver (helst i hans valv) kommer att bli barskrapade och ekonomiskt utplånade. Det kanske stämmer, vem vet?

Tyvärr har det visat sig att när länder i Sydamerika klappar ihop ekonomiskt då och då så är guld & silver bland det sista folk värderar särskilt högt. Jag undrar om det blir så mycket annorlunda på global nivå?

Han vill ju som sagt sälja guldlagring i sitt schweiziska valv så det är inte så konstigt att han oavbrutet proklamerar världens nära förestående ekonomiska kollaps. Den kommer nog i sinom tid men varken han eller någon annan vet om det sker i morgon eller om tio år. Men det ser onekligen ganska illa ut för tillfället, med många problem som konvergerar samtidigt.

En lite kul detalj är att Egon är uppväxt i Sverige, eller åtminstone spenderat mycket tid här i början av livet. Undrar om han snackar svenska....

Nu handlar detta om en dollarkollaps inte sydamerika.
Vi vet vad som händer för det hände på 70-80-talet.
Trump kan antingen ta ansvar (kommer inte hända) eller skjuta upp problemet vilket betyder mycket högre inflation.

Vi får vara väldigt nöjda om vi bara blir mycket fattigare för detta kan sluta mycket värre än så.

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23