Författare Ämne: Silvret upp idag men i Toronto....  (läst 8230 gånger)

Utloggad Goldfinger

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 579
  • Affärsomdömen: 3
Silvret upp idag men i Toronto....
« skrivet: onsdag 14, november 2012, 21:51:22 »
...slaktas silverbolagen, förvisso guldbolagen också men inte lika mycket. Ingen rolig syn på depån :(

Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Silvret upp idag men i Toronto....
« Svar #1 skrivet: onsdag 14, november 2012, 23:53:23 »
...slaktas silverbolagen, förvisso guldbolagen också men inte lika mycket. Ingen rolig syn på depån :(

Tror att några stora Hedgefonder spelar med folks oro och genom att köra ned kurserna och skrämmas så får man fler att sälja och priset pressas ytterligare nedåt.
Detta gör att dom själva kan kliva in och köpa billigt.

Har man innehav som man är inne långsiktigt i så ska man nog inte kolla alltför ofta, kanske högst på månadsbasis förutsatt att man abbonerar på nyheter (via mail) från bolagen och på så sätt följer dom.
Nattsömnen blir då bättre om man slipper se all manipulation.

Utloggad Goldfinger

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 579
  • Affärsomdömen: 3
SV: Silvret upp idag men i Toronto....
« Svar #2 skrivet: torsdag 15, november 2012, 07:12:55 »
Nattsömnen är det inget problem med :) Hade det varit det har man inget på Torontobörsen att göra. Däremot tror jag inte att månadsvis bevakning är rätt taktik. Det kan hända för mycket medan man tittar bort.

Hedgefonder, jag kanske. Jag tror närmast vi är inne i en period då investerare flyr risk. Att ädelmetallerna håller stånd medan aktierna går ner tyder på det. Förhoppningsvis var gårdagens rörelse en utsköljning som markerar botten denna gång.

Har för övrigt hämtat hem lite vinster under senaste månaden och placerat i fysiskt. Inga stora belopp men tillräckligt för att kunna känna sig lite nöjd. Detta tillsammans med kung Zlatans uppvisning gorde ändå gårdagen till en bra dag :D

Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Silvret upp idag men i Toronto....
« Svar #3 skrivet: fredag 16, november 2012, 08:10:17 »
...slaktas silverbolagen, förvisso guldbolagen också men inte lika mycket. Ingen rolig syn på depån :(

Ja svaret varför metallerna gick upp och miningaktierna ned fick vi svaret på igår.

De stora Hedgefonderna visste/förstod att JPM mfl skulle göra en raid mot metallerna, vilket dom också gjorde.
Guld klarade inte hålla emot men däremot Silver stod emot "grymt" bra.
Spännande se att stödet för Silver är så kraftigt

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 16:36

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23