Författare Ämne: Jakten på lycka under mellandagsrean  (läst 7146 gånger)

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
Jakten på lycka under mellandagsrean
« skrivet: torsdag 29, december 2011, 13:38:18 »
Är det bara jag som tycker det ligger något tragiskt över detta? :) Eller är det bara ekonomiskt?

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.808494-jakten-pa-tunnaste-tv-apparaten

Inloggad Morgan

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 435
  • Affärsomdömen: 58
SV: Jakten på lycka under mellandagsrean
« Svar #1 skrivet: torsdag 29, december 2011, 14:24:15 »
Det är helt galet det här med "mellandagsrea"
Jag skulle aldrig få för mig att köa i timmar för att köpa en 50" plasma TV för 4000:- utan skulle hellre åka dit en annan dag och betala några tusenlappar till för samma TV!

Fast precis som alla år så står det i diverse medier runt om i landet att många priser är högre under mellandagsrean än innan jul!
Allt handlar bara om manipulering för att vi som konsumenter ska bli köpkåta.

Nej jag tror jag tar o beställer lite mer silver från Tyskland istället som en mellandags present till mig själv!
Gäller att passa på när det är såpass billigt som det ändå är nu ;D

Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
SV: Jakten på lycka under mellandagsrean
« Svar #2 skrivet: torsdag 29, december 2011, 14:58:18 »
Här är ett annat litet trick elektronikkedjorna kör med.

Dom flesta tv-apparater i dagens läge har bra bild, inklusive dom lite billigare varianterna.

Dock så ställs kontrast och färg ner på dom lite billigare apparaterna så att det ska "se ut" som att dom är ganska mycket sämre än apparaterna som är ett par tusenlappar dyrare.

Var faktiskt uppe och kollade på en ny tv igår och frågade om jag fick ratta lite själv och det var inga problem att få lika bra bild som på apparaten som stog bredvid men kostade 2000:- mer.

Haha, allt är tillåtet tydligen.

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
SV: Jakten på lycka under mellandagsrean
« Svar #3 skrivet: torsdag 29, december 2011, 15:29:59 »
Ja, om man inbillar sig att butikerna säljer sina grejer "billigt" på mellandagsrean så bedrar man sig :) Det jag reagerar mest över är vilken masspsykos som uppstår över möjligheten att få köpa sig en tv ett par tusenlappar billigare än tidigare (om nu inte reapriset är högre än ordinarie pris innan jul förstås...)

Stormarknaderna är de nya kyrkorna och konsumismen är den nya religionen. Mammon har tagit över! ;)

Utloggad Åbama

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 723
  • Affärsomdömen: 0
SV: Jakten på lycka under mellandagsrean
« Svar #4 skrivet: torsdag 29, december 2011, 16:33:44 »
Haha, ja ibland förvånas man över människors dumhet fast man inte borde. Personligen skyr jag ställen med köer med samma iver som en middag med Juholt som bordsgranne.

Minns ett tillfälle för en herrans massa år sedan, då jag skulle ut och festa med några kompisar. De ville gå på en speciell sylta och vi fick köa för att komma in på stället. Väl inne för att upptäcka att det var tomt. Jag går ut och konfronterar dörrvakten, som förklarar att ställen med status minsann har kö utanför dörren.

Vid det tillfället formades min åsikt att köa är något som hör sovjettiden till och som varandes anti-kommunist skall jag antingen ha VIP-pass eller så väljer jag något där jag slipper slösa min tid på något så totalt meningslöst.

En annan numera lika ursvensk företeelse som boxvin och REA-köer under mellandagarna, är ju numera bloggare som yrke. Tänkte delge sällskapet en känd bloggares senaste inlägg i den intellektuella debatten om hur man väljer sina partners.

JAG HATAR SVENSKA KILLAR


Inte utan att man känner sig riktigt sugen att ge sig in i ett karriärsjobb igen, bara för att kunna bli riktigt attraktiv på marknaden, 8) eller är det tur att man redan är gift med en intelligent kvinna?

Jag tvekar! :D





Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Jakten på lycka under mellandagsrean
« Svar #5 skrivet: torsdag 29, december 2011, 16:45:12 »
Det jag behöver köper jag när jag har behov av det och i lugn och ro.
Reor är inget för mig.

Inloggad Morgan

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 435
  • Affärsomdömen: 58
SV: Jakten på lycka under mellandagsrean
« Svar #6 skrivet: torsdag 29, december 2011, 17:24:04 »
Vad är det där för korkad blondin??? hahaha

Inloggad mega_n

  • Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2103
  • Affärsomdömen: 233
SV: Jakten på lycka under mellandagsrean
« Svar #7 skrivet: torsdag 29, december 2011, 17:55:07 »
Haha...

Troligen är de smarta och välbärgade svenska killarna tillräckligt intelligenta om de har lyckats undvika detta våp (punkt punkt punkt).

Och om hon förväntar sig kompensation för att vara med henne kan man nog kalla henne något annat (punkt punkt punkt ;-)

/H


Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
SV: Jakten på lycka under mellandagsrean
« Svar #8 skrivet: torsdag 29, december 2011, 18:18:04 »
Jag såg samma klipp på fejsboken idag. Om hon är seriös måste hon vara det dummaste jag sett på två ben...på väldigt länge! Jag väljer att skratta framför att bli upprörd :D

/Offtopic

Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Jakten på lycka under mellandagsrean
« Svar #9 skrivet: torsdag 29, december 2011, 21:39:44 »
Inte för att jag är rasist, men nog ät hon från fjollträsk.
Tur man är fattig svensk kille så man inte riskerar hamna i hennes målgrupp

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23

Egon von Greyerz by gbz
lördag 06, juni 2026, 12:50:17

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
fredag 05, juni 2026, 20:47:15