Författare Ämne: Borg haussar megalånet LTRO.  (läst 4799 gånger)

Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
Borg haussar megalånet LTRO.
« skrivet: söndag 05, februari 2012, 10:26:38 »
Läste nyss denna artikel på affärsvärlden.

Som vanligt när det gäller såna här artiklar så är kommentarerna bra och träffsäkra.

http://www.affarsvarlden.se/hem/article3400377.ece

Utloggad peppe

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 70
  • Affärsomdömen: 0
SV: Borg haussar megalånet LTRO.
« Svar #1 skrivet: söndag 05, februari 2012, 11:04:45 »
Summorna man pratar om nuförtiden är grymt stora även i den här artikeln 1000 miljarder euro. Helt sjukt och det här tror man ska dra igång ekonomin?
Så lån löser lån?
- Lån som säkrar stabiliteten gör att ekonomin kan växa ur de här problemen, säger Anders Borg.

Utloggad moonlight81

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 312
  • Affärsomdömen: 8
SV: Borg haussar megalånet LTRO.
« Svar #2 skrivet: söndag 05, februari 2012, 11:51:12 »
Summorna man pratar om nuförtiden är grymt stora även i den här artikeln 1000 miljarder euro. Helt sjukt och det här tror man ska dra igång ekonomin?
Så lån löser lån?
- Lån som säkrar stabiliteten gör att ekonomin kan växa ur de här problemen, säger Anders Borg.





Dom löser ju bara problemen kortsiktigt (igen), intressant att ltro lånet i december troligen ligger bakom uppgången på börserna i Europa och nästa lån som det stod i artikeln lanseras nog i slutet av februari kommer nog också att leda till en ytterligare uppgång, men vad händer sen då? Ska ECB låna ut till evigheten..........

Utloggad Åbama

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 723
  • Affärsomdömen: 0
SV: Borg haussar megalånet LTRO.
« Svar #3 skrivet: söndag 05, februari 2012, 14:14:44 »
Summorna man pratar om nuförtiden är grymt stora även i den här artikeln 1000 miljarder euro. Helt sjukt och det här tror man ska dra igång ekonomin?
Så lån löser lån?
- Lån som säkrar stabiliteten gör att ekonomin kan växa ur de här problemen, säger Anders Borg.

Dom löser ju bara problemen kortsiktigt (igen), intressant att ltro lånet i december troligen ligger bakom uppgången på börserna i Europa och nästa lån som det stod i artikeln lanseras nog i slutet av februari kommer nog också att leda till en ytterligare uppgång, men vad händer sen då? Ska ECB låna ut till evigheten..........

Hur kan det som skapat sjukdomen, vara medicinen och boten på den?

Jag betraktar mig som borglig, men i mina ögon ter sig Borg & Reinfeldt allt mer som riktiga pajasar.

Några av de senaste iaktagelserna varför:

1. Regeringen kunde inte låta bli att gå i borgen för ett lån till till en holländsk skojare utan egna pengar. Nu skall man försöka få igen pengarna genom att sälja bilreservdelar.

2. Traditionella skattefuskarbrancher får skattesänkningar. Effekten av den senaste har huvudsakligen lett till en sak, billigare skräpmat, då de i praktiken sänkt priserna har varit skärpmatsföretagen.

3. Industridöden brukar från polititiskt håll försvaras med att Sverige skall bli ett kunskapsland. Nu lägger Astra ned R&D först i Lund och sedan i Södertälje. Flera andra svenska bolag väljer att låta forskningen växa utomlands istället för Sverige.

Nu skall alltså mer lån lösa skuldkrisen! Man tar sig för pannan.

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
SV: Borg haussar megalånet LTRO.
« Svar #4 skrivet: söndag 05, februari 2012, 16:14:49 »
Man kan fråga sig om de som står bakom Borg låter bli att kommentera artiklar i sådana här sammanhang, eller om folket (de som är insatta) verkligen står långt ifrån de politiska besluten? Själv tycker jag det är galenskaper vad de håller på med, och odemokratiskt dessutom. Var det sådant här folket röstade fram när vi anslöt oss till EU en gång i tiden?

Nej, som jag ser det är lånefinansierade "lösningar" bara ytterligar en anledning till att fortsätta köpa ädelmetaller.

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23