Investera i Guld - Investera i Silver
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter:
Startsida
Hjälp
Annonsera/Advertise
Regler
Diagram
Guld
Silver
Platina
Bitcoin
Sök
Media
Contact
Logga in
Registrera
Ädelmetallforum
»
Forum
»
Ädelmetaller
»
Guld & Silver Övrigt.
»
Silver är lika dyrt som bensin !!!!
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå ned
Författare
Ämne: Silver är lika dyrt som bensin !!!! (läst 1475 gånger)
mega_n
Global Moderator
Rhodiummedlem
Antal inlägg: 2103
Affärsomdömen: 233
Silver är lika dyrt som bensin !!!!
«
skrivet:
måndag 13, oktober 2025, 11:42:08 »
När jag såg siffrorna på bensinpumpen så kopplade jag det till silverpriset.
1 gram silver har nu samma pris som 1 liter bensin (15.34 i helgen).
Se här när jag delade på 100 liter i mindre dunkar ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=UxHQOIXz3RI
Jag tankade 42 gram...
/mega_n
Loggat
6 Likes
Håa
,
Bosse68
,
Birka
,
Blåkrona
,
Coltrane
and 1
more people
like this.
gbz
Guldmedlem
Antal inlägg: 741
Affärsomdömen: 0
SV: Silver är lika dyrt som bensin !!!!
«
Svar #1 skrivet:
måndag 13, oktober 2025, 13:16:55 »
1 liter silver är dock dryga 200k+ ink moms.
och 1 liter guld runt 25mil
Dock får du lägga till moms på silver som du med betalar på bensin.
Loggat
3 Likes
mega_n
,
Bosse68
and
Blåkrona
like this.
Philip
Palladiummedlem
Antal inlägg: 268
Affärsomdömen: 28
SV: Silver är lika dyrt som bensin !!!!
«
Svar #2 skrivet:
måndag 13, oktober 2025, 23:15:06 »
Full tank för två mynt nästan som i gamla tider när farfar berättade att man kunde tanka för en 10:a
Loggat
2 Likes
mega_n
and
sff123
like this.
mega_n
Global Moderator
Rhodiummedlem
Antal inlägg: 2103
Affärsomdömen: 233
SV: Silver är lika dyrt som bensin !!!!
«
Svar #3 skrivet:
tisdag 14, oktober 2025, 03:39:43 »
Jag minns när bensinpriset var mindre än 1 krona per liter.
/mega_n
PS. Råkade jag just avslöja min ålder? DS.
Loggat
2 Likes
ífing
and
sff123
like this.
hasse_A
Guldmedlem
Antal inlägg: 710
Affärsomdömen: 6
SV: Silver är lika dyrt som bensin !!!!
«
Svar #4 skrivet:
tisdag 14, oktober 2025, 03:46:37 »
Jag kommer ihåg att jag tankade moppen full tank för en femma.
Loggat
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå upp
« föregående
nästa »
Ädelmetallforum
»
Forum
»
Ädelmetaller
»
Guld & Silver Övrigt.
»
Silver är lika dyrt som bensin !!!!
Sponsorer
Exklusiva Samlarmynt
Guld & Silverpriser
Market Data
by TradingView
Senaste Inlägg
Säljes 1/10 oz guld
by
AndrewJackson72
Idag
kl. 13:11
Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
by
gbz
torsdag 25, juni 2026, 15:21:37
Sverige - Hur mår vi ekonomiskt?
by
gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11
Mormors Guld
by
sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54
meddelande delen på forumet?
by
Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18
Bad jokes.
by
Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53
Oseriösa säljare på Tradera.
by
Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32
(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda)
by
Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42
Guld säljes. 10 g guldtacka.
by
Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24
Guld säljes. Sovereigner till spotpris.
by
Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32
Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde.
by
Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50
Irankriget
by
gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12
Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen
by
gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43
***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017
by
Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47
Centralbankernas guldhandel
by
gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53