Författare Ämne: Hoppas att silver spot priset går ner  (läst 7347 gånger)

Utloggad Perran

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 21
  • Affärsomdömen: 0
Hoppas att silver spot priset går ner
« skrivet: måndag 21, januari 2013, 18:11:58 »
Är det bara jag här som hoppas på att silver priset går ner så man kan passa på att storhandla ?

Jag har börjar köpa en del silver men hoppas på att det går under 20$/ounce då kommer jag att gå in stort.
Tror ni att vi kommer att få se 20$ silver igen ? produktionen ökar det kanske kan vara en orsak till tillfälligt prisfall.

Jag gillar ädelmetaller jag tycker att det är en bra försäkring som alla borde äga men det ger ju inte någon avkastning om inte priset går upp så jag tror att det är viktigt att köpa till en låg kurs om man ska ligga tungt.

Era tankar? 

Inloggad mega_n

  • Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2103
  • Affärsomdömen: 233
SV: Hoppas att silver spot priset går ner
« Svar #1 skrivet: måndag 21, januari 2013, 18:17:43 »
Är det bara jag här som hoppas på att silver priset går ner så man kan passa på att storhandla ?

Jag har börjar köpa en del silver men hoppas på att det går under 20$/ounce då kommer jag att gå in stort.
Tror ni att vi kommer att få se 20$ silver igen ? produktionen ökar det kanske kan vara en orsak till tillfälligt prisfall.

Jag gillar ädelmetaller jag tycker att det är en bra försäkring som alla borde äga men det ger ju inte någon avkastning om inte priset går upp så jag tror att det är viktigt att köpa till en låg kurs om man ska ligga tungt.

Era tankar?

Tycker det är på tiden att det går upp nu. Har väntat länge nog ;-)
Jag är redan "all-in"!!!


Utloggad Tuxie

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 29
  • Affärsomdömen: 0
SV: Hoppas att silver spot priset går ner
« Svar #2 skrivet: måndag 21, januari 2013, 18:19:47 »
Under $20 tvivlar jag på att någonsin kommer att hända igen. Jag skulle kalla under $30 för storköp-läge och just nu kring $32 för normalt köpläge. Det är dock omöjligt att sia om framtiden på kort (1-3 år) sikt. Priset kan rasa och det kan skjuta i höjden och det kan göra det flera gånger per år. Det enda man med någorlunda stor säkerhet kan säga är att det kommer att ha stigit kraftigt på mycket lång sikt (säg 20 år).

Utloggad maggan

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 781
  • Affärsomdömen: 3
SV: Hoppas att silver spot priset går ner
« Svar #3 skrivet: måndag 21, januari 2013, 18:20:25 »
väldigt starkt motstånd vid 28$, klarar silvret att bryta ner en bit under det så är nog 20-22$ inte omöjligt.

Vad priset är i $ är för mig ointressant då mina inkomster är i SEK.

Skulle en maple gå att få under 200 SEK så vore det ett fantastiskt köpläge. jag var nöjd med 224 sist det shoppades.

Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Hoppas att silver spot priset går ner
« Svar #4 skrivet: måndag 21, januari 2013, 20:22:14 »
Är det bara jag här som hoppas på att silver priset går ner så man kan passa på att storhandla ?

Jag har börjar köpa en del silver men hoppas på att det går under 20$/ounce då kommer jag att gå in stort.
Tror ni att vi kommer att få se 20$ silver igen ? produktionen ökar det kanske kan vara en orsak till tillfälligt prisfall.

Jag gillar ädelmetaller jag tycker att det är en bra försäkring som alla borde äga men det ger ju inte någon avkastning om inte priset går upp så jag tror att det är viktigt att köpa till en låg kurs om man ska ligga tungt.

Era tankar?

Tror att om silver går till $20 då handlar det om papperssilver - antagligen finns inget eller obetydligt fysiskt Silver att då köpa.

Personligen känns dagens prisnivå bra, Silver är 53 ggr billigare än Guld

Utloggad Destecado

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 453
  • Affärsomdömen: 2
SV: Hoppas att silver spot priset går ner
« Svar #5 skrivet: måndag 21, januari 2013, 20:33:14 »
Håller sig silver under  219 kr och guld under 11000 så är jag nöjd.

Utloggad iznogood

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 36
  • Affärsomdömen: 2
    • Guldtest.se
SV: Hoppas att silver spot priset går ner
« Svar #6 skrivet: måndag 21, januari 2013, 20:45:51 »
Stort motstånd vid 28 och sedan vid 26$. Skulle vi komma ner på 26$ igen skulle det inte ta lång tid innan det blir lång backorder på fysikt silver då redan nu vid 28$ tagit slut på silver eagles hos US mint. Många återförsäljare står även med tomma hyllor från övriga tillverkare.

Utloggad Silverjägarn

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 287
  • Affärsomdömen: 34
SV: Hoppas att silver spot priset går ner
« Svar #7 skrivet: måndag 21, januari 2013, 20:56:10 »
Allt under $50/Oz är REA.  ;)

Tror det är ett utmärkt tillfälle att handla nu. Som någon annan sa, även om papperssilverpriset går ned till $20 så kommer det inte gå att handla till det priset. Går ju knappt handla till dagens priser. Premien på fysiskt har börjat öka och jag tror det bara är en början av vad komma skall.

Utloggad Fiat de Lux

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 377
  • Affärsomdömen: 1
SV: Hoppas att silver spot priset går ner
« Svar #8 skrivet: måndag 21, januari 2013, 21:11:48 »
Stort motstånd vid 28 och sedan vid 26$. Skulle vi komma ner på 26$ igen skulle det inte ta lång tid innan det blir lång backorder på fysikt silver då redan nu vid 28$ tagit slut på silver eagles hos US mint. Många återförsäljare står även med tomma hyllor från övriga tillverkare.

Så är det. 28$ och 26$ Ounce är riktmärken att se upp för. Särskilt om priset går under 26$ testas en ny botten. Detta är enligt de flesta som sysslar med Teknisk Analys.

Men än så länge - Björnen sover ...björnen sover tralala

Utloggad Destecado

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 453
  • Affärsomdömen: 2
SV: Hoppas att silver spot priset går ner
« Svar #9 skrivet: måndag 21, januari 2013, 21:18:03 »
Med den propagandan som är nu för att köpa silver, och den investeringstakten som är nu så tror jag inte att det kommer gå ner till 28 dollar/oz ännu mindre 26 dollar/oz.

Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Hoppas att silver spot priset går ner
« Svar #10 skrivet: måndag 21, januari 2013, 21:18:47 »
Teknisk Analys och andra analyser fungerar kanske bra på "riktiga" marknader.

Silver känns annorlunda då det varit manipulerat så länge att ingen idag vet vad det riktiga priset är.
Elakingarna vet säkert var stöd/support nivåer mm finns och använder dessa för att locka in nya spekulanter som man kan "blåsa"

Utloggad Fiat de Lux

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 377
  • Affärsomdömen: 1
SV: Hoppas att silver spot priset går ner
« Svar #11 skrivet: måndag 21, januari 2013, 21:42:23 »
Teknisk Analys och andra analyser fungerar kanske bra på "riktiga" marknader.



Håller helt med dig.

TA funkar däremot rätt o.k. på en Bearmarket. Jag har följt mina egna scheman en gång , på den gamla onda tiden , då jag hade aktier.

Då , på den tiden, så motsvarade "Nya" bottnar på en sjunkande aktiekurs ganska väl förväntningarna. Lite hokus pokus blev det när botten ur "botten" gick ur , och man kvickt fick hitta på en undanmanöver. TA var dock lite bättre att förutse resultat i en Bearmarket än att kasta dart på en tavla i ett släckt rum.


 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 15:21

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23