Frågan är hur intresserad bankerna är idag av skuldfria kunder? Tror inte de bryr sig nämnvärt.
Banker är enbart intresserade av att tjäna pengar och deras bransch fungerar cykliskt som så många andra. De är helt cyniska mot människor med lån när tiderna förändras och lån måste skrivas av för miljardbelopp. Om man är skuldfri och tänker cykliskt så är lågkonjunktur och stagflation dåligt för låntagarna, men en riktigt bra utgångspunkt för personer med likviditet. Det kommer säkert att förvåna dig att ta reda på vad banker är redo att erbjuda när de saknar likviditet.