Hej,
Jag har ju läst på lite om silvermynt, och såg även att det finns det i gamla svenska mynt. Men några sånna har jag inte själv, så jag tar hjälp av de äldre gardet.
Jag frågade min farmor om hon möjligen hade några gamla mynt, det hade hon. Här är några av dom:
Dom är inte putsade så känsliga kanske inte ska titta


En Dollar från 1922 och en 2kr från -39.


10 och 25 öringar.
Jag är lite intresserad av värdet på dom. Kanske det finns någon bra sammanställning någonstans?