Författare Ämne: Ädelmetallsinvesteraren man eller kvinna?  (läst 3649 gånger)

Utloggad mithril_hunter

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 375
  • Affärsomdömen: 8
Ädelmetallsinvesteraren man eller kvinna?
« skrivet: måndag 01, oktober 2012, 21:01:30 »
Jag tror att den absolut vanligaste ädelsmetallsinvesteraren är man mellan 30-45 år.

Men hur vanligt är det med kvinnor som investerar i guld och silver?

Finns det några kvinnor här på forumet och isåfall hur ser % fördelningen ut mellan män och kvinnor?

Någon som vet?

Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
SV: Ädelmetallsinvesteraren man eller kvinna?
« Svar #1 skrivet: måndag 01, oktober 2012, 21:04:10 »
Har varit uppe för diskussion förr.

http://www.adelmetallforum.se/index.php?topic=926

Utloggad Myntan

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 59
  • Affärsomdömen: 14
SV: Ädelmetallsinvesteraren man eller kvinna?
« Svar #2 skrivet: måndag 01, oktober 2012, 23:50:49 »
Jag tror att den absolut vanligaste ädelsmetallsinvesteraren är man mellan 30-45 år.

Men hur vanligt är det med kvinnor som investerar i guld och silver?

Finns det några kvinnor här på forumet och isåfall hur ser % fördelningen ut mellan män och kvinnor?

Någon som vet?
Det verkar vara mestadels män som köper och sparar på mynt/tackor, har själv inte träffat på så många andra kvinnor hära, vilket är rätt synd.

Själv lägger jag bara pengar på mynt som tilltalar mig, som Pandor, Koaler, Kookaburror, andra mynt med djurmotiv på.

Maple Leafs och Silver Eagles tilltalar mig inte alls, fast det är vackra på sitt sätt.

Köper mynt mera med hjärtat medans jag TROR många män enbart/delvis ser mynten som en invenstering, inte alla män, men många.

Jag skulle tex ALDRIG lägga pengar på en silver eller guld tacka, gud så tråkigt det vore!
Nä hellre en söt Panda eller Koala ;D


« Senast ändrad: tisdag 02, oktober 2012, 00:04:08 av Myntan »

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Köpes: Guldtacka upp till 50gram. by Berlusconi
Igår kl. 19:30

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Oseriösa säljare på Tradera. by zodiac
fredag 12, juni 2026, 19:03:03

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
torsdag 11, juni 2026, 21:33:32

Pausad. Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
torsdag 11, juni 2026, 21:32:51

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23

Egon von Greyerz by gbz
lördag 06, juni 2026, 12:50:17

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
fredag 05, juni 2026, 20:47:15

Stigande marknadsräntor pressar priset på guld. by gbz
onsdag 03, juni 2026, 22:58:41

Avslutad Guld säljes. 5 g tackor. by Birka
onsdag 03, juni 2026, 10:55:50

Hästen, Apan och Tuppen Lunar II serien by Kulkuri
tisdag 02, juni 2026, 21:30:12

Aktier en förlustaffär de senaste 100 åren - Dagens Industri by fåtöljpanda
söndag 31, maj 2026, 19:40:28