Citat från: ManoleteSTHLM link=topicr=828.msg41063#msg41063 date=1424464856Tsipras seglar fram som en het kandidat att bli hedersgäst på Goldman Sachs årliga tiki-party. Inte nog med att han fixar nya lån, han har nu krattat managen för de av keynesianska politker och investmentbankirer runt om i västvärlden efterlängtade skuldavskrivningarna. .... och hur media skulle porträttera grekerna som förlorare när de i själva verket fick och kommer att få enorma belopp för att stärka euron, EU och Nato - stämde in.
Tsipras seglar fram som en het kandidat att bli hedersgäst på Goldman Sachs årliga tiki-party. Inte nog med att han fixar nya lån, han har nu krattat managen för de av keynesianska politker och investmentbankirer runt om i västvärlden efterlängtade skuldavskrivningarna.
EU:s "hemliga plan för grexit" är inte längre så hemlig http://www.di.se/artiklar/2015/7/20/eus-hemliga-plan-for-grexit/
Håller fast vid min hårda linje mot Grekland. De får börja sälja av statlig egendom (vilket jag skrev innan det verkligen blev så). Egentligen skulle jag hellre se en valuta union mellan Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Holland. Kanske inte bara en valuta union. Militärt samarbete (utan Nato). Det är för stor skillnad mellan Norra och Södra Europa.Så Grekland, sälj offentliga tillgångar, minska statsapparaten och privatisera. Betala tillbaka lånen och kom på fötter snabbare. Gå sedan ur Euro samarbetet själva.
Greklands "lån" på 800 miljarder Skr är klart. Det är EU Bailout nr. 3Med tanke på Greklands återbetalningsschema på 40 år för EU Bailout 1 och Bailout 2. Samt återbetlaning till IMF så ska alltså Grekland slänga ut mer än 100 miljarder skr per år för återbetalningen. I vad ? 50-60 år Jätteglada blir Tyska.Franska och italienska bankägarna . Vi kan andas ut och skingra oss ut från händelsernas centrum